måndag 7 juni 2010

Plötsligt står jag där mitt emot denna enorma varelse, Skogens Konung. De stora kolsvarta ögonen ser på mig som om jag vore något man stoppade i käften och svalde hel, levande. Plötsligt, i slowmotion ser jag den stora käften öppna upp sig mitt framför ögonen på mig och blottar två enorma rader med sylvassa blänkande tänder. Jag vänder mig om så snabbt att håret på mitt huvud fortfarande ligger kvar i luften där jag tidigare stod. Jag kan känna den hemska andedräkten mot min nacke och hur vartenda litet hårstrå plötsligt ställer sig på tå. Jag hinner inte ens sätta ner foten innan jag ser de skinande tänderna omsluta mig ovan ifrån, hur det plötsliga mörker jag tidigare såg i denne Konungs ögon omsluter mig och jag inte längre kan se världen framför mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar